niedziela, 4 stycznia 2015

LISTA 16-STU RZECZY, KTÓRE POZWOLĄ CI PRACOWAĆ EFEKTYWNIEJ

Przyjście do pracy. Zrobienie kawy.
Przeglądnięcie poczty. Tak mniej więcej
wygląda przeciętny poranek pracownika
biurowego. Często ciężko zmusić się nam
do intensywnej pracy od samego rana.
Nie raz winimy za to przemęczenie,
tęsknotę za urlopem, niewyspanie
lub krążące nam w głowie sprawy osobiste.
Okazuje się, że wcale nie musi tak być.

16 rzeczy, które należy zrobić aby podnieść swoją efektywność w pracy - See more at: http://blog.ucmsgroup.pl/16-rzeczy-ktore-nalezy-zrobic-aby-podniesc-swoja-efektywnosc-w-pracy/#sthash.gB2dKjo6.dpuf
 1. Bądź w pracy na czas – spóźnianie się nie tylko stawia nas w złym świetle, ale w nas samych pozostawia wrażenie, że musimy coś nadrobić, dogonić. Dzięki byciu w pracy na czas zyskujemy przekonanie o posiadaniu kontroli nad swoimi obowiązkami i unikamy niepotrzebnego stresu związanego z poczuciem tzw. niedoczasu.

2. Weź głęboki oddech i odpręż się
– rano najczęściej jesteśmy w pędzie przygotowań do wyjścia do pracy. Następnie stojąc w korkach lub w ścisku autobusowego tłumu, jeszcze trochę śpiący zmierzamy do pracy. Musimy się trochę odciąć od wrzawy poranku i nastroić odpowiednio na cały dzień. Głęboki oddech i uspokojenie myśli pomoże nam w tym celu.

3. Zjedz śniadanie – najlepiej jeszcze w domu. Nasz mózg zaraz po posiłku trochę się rozleniwia. Jeśli pozwolimy mu na “strawienie” śniadania, dotrzemy do pracy najedzeni i pełni energii.

4. Traktuj każdy dzień jak nową białą kartę – wczoraj to historia, a dziś buduje przyszłość. To, że wczoraj było ciężko/łatwo/stresująco nie oznacza, że dzisiaj musi być tak samo. Świeże podejście pozwoli Ci nabrać dystansu i mieć bardziej otwarty umysł.

5. Trzymaj humory na wodzy – uśmiechaj się. Udowodniono, że nawet kiedy jesteśmy nie w humorze, to uśmiechanie się (w ramach ćwiczeń mięśni twarzy) sprawia, że nasz mózg zaczyna wierzyć że jesteśmy w dobrym nastroju. Dobry nastrój to większa kreatywność i większa sympatia ze strony współpracowników.

6. Zaplanuj swój dzień – to pomoże Ci nie tylko zorientować się ile musisz zrobić, ale da poczucie kontroli nad planem swojego dnia. To nie obowiązki kierują Tobą, to Ty kierujesz nimi. Pomyśl, że kończąc pracę ze świadomością tego, że zrobiłeś/aś wszystko ze swojej listy będziesz z siebie bardzo zadowolony/a.

7. Obudź się! – rano jesteśmy zwykle zaspani, ale są sposoby na to aby obudzić się i reagować na to co się dzieje. Kawa jest oczywiście najbardziej oczywistym wyjściem. Ale jej alternatywą mogą być także zielona herbata, yerba mate albo dawka śmiechu.

8. Otwórz się na swoich współpracowników – nikt nie lubi gburów i milczków. Dzięki choćby jednej konwersacji z Twoimi kolegami z pracy, poczujesz się lepiej. Człowiek to istota socjalna, która potrzebuje aprobaty otoczenia do tego aby podnieść swoje samopoczucie. Do tego będziesz uważany/a za osobę dostępną i przyjazną.

9. Trzymaj swoje miejsce pracy w porządku – im więcej rzeczy na naszym biurku, tym więcej powodów do rozproszenia. Staraj się mieć pod ręką tylko te rzeczy, którymi zajmujesz się w danej chwili. Dotyczy to też porządku na dysku komputera. Czy widzisz jeszcze obraz swojego pulpitu? ;)

10. Przypomnij sobie o swoim głównym celu pracy
– to często stawia nas na nogi. Czasem natłok zadań rozmywa nam syntetyczny obraz tego kim jesteśmy w pracy i jaki jest cel tego co robimy. Trzeba się wtedy na moment zatrzymać, przypomnieć ten cel i zastanowić czy oby wszystko czym się zajmujemy składa się na realizację tego celu.

11. Nie daj się rozproszyć swojej skrzynce e-mailowej
– jeśli Twoja praca to nie tylko odbieranie e-maili, to koniecznie wyznacz sobie czas jaki spędzasz na skrzynce pocztowej. Warto pamiętać o zasadzie, że niektóre sprawy rozwiązują się same. Czasem okazuje się, że w trakcie naszego odpisywania na e-mail dostajemy wiadomość, że “już wszystko jasne i nie musimy się kłopotać”, podczas gdy my właśnie kończymy pisać e-maila, który zajął na 30 minut.

12. Słuchaj nagrań na swojej poczcie głosowej – niektórzy preferują taki sposób komunikacji.

13. Ustal najważniejsze telefony i e-maile – jeśli musisz się z kimś pilnie skontaktować, zaplanuj to na początku dnia. Nikt nie lubi czuć się zignorowany, a już na pewno jeśli chodzi o środowisko zawodowe. Ustal priorytety spraw i osób, które mogą poczekać i tych którzy nie cierpią zwłoki.

14. Wykorzystaj potencjał świeżości swojego umysłu
– czyli najtrudniejsze rzeczy zrób rano. Wtedy Twój umysł nie jest jeszcze zmęczony natłokiem informacji, przez co szybciej pracuje.

15. Zróżnicuj swoją pracę – czasem warto zmienić punkt widzenia. Jeśli masz możliwość przestaw swoje biurko, albo przeorganizuj rzeczy wokół siebie. Drobne zmiany działają odświeżająco.

16. Zorganizuj sobie przerwę przed południem - na drugie śniadanie, na głęboki wdech, na odprężenie. Nasza głowa pracuje lepiej, jeśli damy jej chwilę odpocząć. Brak przerw naraża nas na częstsze popełnianie pomyłek.

Cała długa lista oczywiście nie może być zrealizowana od razu, z dnia na dzień. Jednak z czasem pamiętając o tych zasadach w końcu staną się naszym nawykiem. A kiedy już tak się stanie, na pewno zobaczymy zmianę na dobre :)



1. Bądź w pracy na czas – spóźnianie się nie tylko stawia nas w złym świetle, ale w nas samych pozostawia wrażenie, że musimy coś nadrobić, dogonić. Dzięki byciu w pracy na czas zyskujemy przekonanie o posiadaniu kontroli nad swoimi obowiązkami i unikamy niepotrzebnego stresu związanego z poczuciem tzw. niedoczasu.
2. Weź głęboki oddech i odpręż się – rano najczęściej jesteśmy w pędzie przygotowań do wyjścia do pracy. Następnie stojąc w korkach lub w ścisku autobusowego tłumu, jeszcze trochę śpiący zmierzamy do pracy. Musimy się trochę odciąć od wrzawy poranku i nastroić odpowiednio na cały dzień. Głęboki oddech i uspokojenie myśli pomoże nam w tym celu.
3. Zjedz śniadanie – najlepiej jeszcze w domu. Nasz mózg zaraz po posiłku trochę się rozleniwia. Jeśli pozwolimy mu na “strawienie” śniadania, dotrzemy do pracy najedzeni i pełni energii.
4. Traktuj każdy dzień jak nową białą kartę – wczoraj to historia, a dziś buduje przyszłość. To, że wczoraj było ciężko/łatwo/stresująco nie oznacza, że dzisiaj musi być tak samo. Świeże podejście pozwoli Ci nabrać dystansu i mieć bardziej otwarty umysł.
5. Trzymaj humory na wodzy – uśmiechaj się. Udowodniono, że nawet kiedy jesteśmy nie w humorze, to uśmiechanie się (w ramach ćwiczeń mięśni twarzy) sprawia, że nasz mózg zaczyna wierzyć że jesteśmy w dobrym nastroju. Dobry nastrój to większa kreatywność i większa sympatia ze strony współpracowników.
6. Zaplanuj swój dzień – to pomoże Ci nie tylko zorientować się ile musisz zrobić, ale da poczucie kontroli nad planem swojego dnia. To nie obowiązki kierują Tobą, to Ty kierujesz nimi. Pomyśl, że kończąc pracę ze świadomością tego, że zrobiłeś/aś wszystko ze swojej listy będziesz z siebie bardzo zadowolony/a.
7. Obudź się! – rano jesteśmy zwykle zaspani, ale są sposoby na to aby obudzić się i reagować na to co się dzieje. Kawa jest oczywiście najbardziej oczywistym wyjściem. Ale jej alternatywą mogą być także zielona herbata, yerba mate albo dawka śmiechu.
8. Otwórz się na swoich współpracowników – nikt nie lubi gburów i milczków. Dzięki choćby jednej konwersacji z Twoimi kolegami z pracy, poczujesz się lepiej. Człowiek to istota socjalna, która potrzebuje aprobaty otoczenia do tego aby podnieść swoje samopoczucie. Do tego będziesz uważany/a za osobę dostępną i przyjazną.
9. Trzymaj swoje miejsce pracy w porządku – im więcej rzeczy na naszym biurku, tym więcej powodów do rozproszenia. Staraj się mieć pod ręką tylko te rzeczy, którymi zajmujesz się w danej chwili. Dotyczy to też porządku na dysku komputera. Czy widzisz jeszcze obraz swojego pulpitu? ;)
10. Przypomnij sobie o swoim głównym celu pracy – to często stawia nas na nogi. Czasem natłok zadań rozmywa nam syntetyczny obraz tego kim jesteśmy w pracy i jaki jest cel tego co robimy. Trzeba się wtedy na moment zatrzymać, przypomnieć ten cel i zastanowić czy oby wszystko czym się zajmujemy składa się na realizację tego celu.
11. Nie daj się rozproszyć swojej skrzynce e-mailowej – jeśli Twoja praca to nie tylko odbieranie e-maili, to koniecznie wyznacz sobie czas jaki spędzasz na skrzynce pocztowej. Warto pamiętać o zasadzie, że niektóre sprawy rozwiązują się same. Czasem okazuje się, że w trakcie naszego odpisywania na e-mail dostajemy wiadomość, że “już wszystko jasne i nie musimy się kłopotać”, podczas gdy my właśnie kończymy pisać e-maila, który zajął na 30 minut.
12. Słuchaj nagrań na swojej poczcie głosowej – niektórzy preferują taki sposób komunikacji.
13. Ustal najważniejsze telefony i e-maile – jeśli musisz się z kimś pilnie skontaktować, zaplanuj to na początku dnia. Nikt nie lubi czuć się zignorowany, a już na pewno jeśli chodzi o środowisko zawodowe. Ustal priorytety spraw i osób, które mogą poczekać i tych którzy nie cierpią zwłoki.
14. Wykorzystaj potencjał świeżości swojego umysłu – czyli najtrudniejsze rzeczy zrób rano. Wtedy Twój umysł nie jest jeszcze zmęczony natłokiem informacji, przez co szybciej pracuje.
15. Zróżnicuj swoją pracę – czasem warto zmienić punkt widzenia. Jeśli masz możliwość przestaw swoje biurko, albo przeorganizuj rzeczy wokół siebie. Drobne zmiany działają odświeżająco.
16. Zorganizuj sobie przerwę przed południem - na drugie śniadanie, na głęboki wdech, na odprężenie. Nasza głowa pracuje lepiej, jeśli damy jej chwilę odpocząć. Brak przerw naraża nas na częstsze popełnianie pomyłek.
Cała długa lista oczywiście nie może być zrealizowana od razu, z dnia na dzień. Jednak z czasem pamiętając o tych zasadach w końcu staną się naszym nawykiem. A kiedy już tak się stanie, na pewno zobaczymy zmianę na dobre.
- See more at: http://blog.ucmsgroup.pl/16-rzeczy-ktore-nalezy-zrobic-aby-podniesc-swoja-efektywnosc-w-pracy/#sthash.gB2dKjo6.dpuf
Przyjście do pracy. Zrobienie kawy. Przeglądnięcie poczty. Tak mniej więcej wygląda przeciętny poranek pracownika biurowego. Często ciężko zmusić się nam do intensywnej pracy od samego rana. Nie raz winimy za to przemęczenie, tęsknotę za urlopem, niewyspanie lub krążące nam w głowie sprawy osobiste. Okazuje się, że wcale nie musi tak być. - See more at: http://blog.ucmsgroup.pl/16-rzeczy-ktore-nalezy-zrobic-aby-podniesc-swoja-efektywnosc-w-pracy/#sthash.gB2dKjo6.dpuf
Przyjście do pracy. Zrobienie kawy. Przeglądnięcie poczty. Tak mniej więcej wygląda przeciętny poranek pracownika biurowego. Często ciężko zmusić się nam do intensywnej pracy od samego rana. Nie raz winimy za to przemęczenie, tęsknotę za urlopem, niewyspanie lub krążące nam w głowie sprawy osobiste. Okazuje się, że wcale nie musi tak być. - See more at: http://blog.ucmsgroup.pl/16-rzeczy-ktore-nalezy-zrobic-aby-podniesc-swoja-efektywnosc-w-pracy/#sthash.gB2dKjo6.dpuf
Przyjście do pracy. Zrobienie kawy. Przeglądnięcie poczty. Tak mniej więcej wygląda przeciętny poranek pracownika biurowego. Często ciężko zmusić się nam do intensywnej pracy od samego rana. Nie raz winimy za to przemęczenie, tęsknotę za urlopem, niewyspanie lub krążące nam w głowie sprawy osobiste. Okazuje się, że wcale nie musi tak być. - See more at: http://blog.ucmsgroup.pl/16-rzeczy-ktore-nalezy-zrobic-aby-podniesc-swoja-efektywnosc-w-pracy/#sthash.gB2dKjo6.dpuf

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz